18:22

Proste i pyszne ciasteczka z czekoladą


Dopadł mnie "niedobór" cukru. Jesienna aura sprawia, że mam ochotę na słodkości (o czym świadczą dwa wciągnięte przeze mnie  pączki). Jakoś też bardziej chce się piec, ponieważ latem, sama myśl o włączonym piekarniku powodowała przerażenie. 
Dlatego u mnie sezon na pieczenie przysmaków słodkich i słonych wre!
Te ciasteczka robią furorę wsród moich znajomych i każdy pyta, o przepis.
Jest on tak banalnie prosty i prze przepyszny, że warto upiec ciasteczka z kawałkami czekolady chociaż raz tej jesieni. Są idealnie chrupiące z wierzchu, puszyste i miękkie w środku. 
Choć na zdjęciach jest tylko kilka ciasteczek, to upiekłam ich dziś ok 60-70 sztuk (potroiłam ilośc składników), na jutrzejsze spotkanie ze znajomymi, a wiem, że żadne się nie ostanie. 
Idę podkraść już ostatnie ciasteczko... ;)











Składniki: (na ok. 20 ciasteczek)

150g mąki
125g masła 
1 jajko 
1 łyżka mleka 
125g cukru trzcinowego 
125g czekoladowych łez 
7g cukru waniliowego 

Wykonanie:

Cukier trzcinowy i waniliowy utrzeć z jajkiem i łyżką mleka, za pomocą miksera. Masło rozpuścić i ostudzić, następnie wymieszać z masą. Gdy składniki się połączą dodać mąkę i dokładnie wymieszać. 
Dodać czekoladowe łezki i ponownie wszystko dokładnie połączyć. 
Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia układać kulki ciasta wielkości łyżki stołowej, w odstępie kilku centymetrów. 
Piec przez ok 18 minut, w piekarniku nagrzanym do 175 stopni, grzanie góra-dół. 
Ciasteczka należy sprawdzić po 15 minutach, ponieważ każdy piekarnik piecze inaczej, a nie chcemy ich spiec. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :)
Wszelkie komentarze zawierajace słowa, uznane powszechnie za obraźliwe, bedą usuwane.

Copyright © 2016 Smakuj zycie! , Blogger