09:38

Zdrowotny napar z tymianku (idealny na zimę)


Gdy mój znajomy (który mógłby być moim dziadkiem :) ) dowiedział się o moim chorym gardle, wręczył mi pęk suszonego tymianku, ze swojego ogrodu i kazał pić z niego napar.
Przyznam, że chociaż przyjęłam podarunek, minę miałam nietęgą... Pić tymianek?
Jak to w ogóle może smakować..?
Fakt, smak jest specyficzny i nie każdemu może podejść, ale warto go wypróbować, gdy dopada nas przeziębienie.
Jeśli napar naprawdę Wam nie zasmakuje, możecie zastąpić go ulubioną herbatą :)









Składniki:
-2 łyżki suszonego tymianku
-1 łyżka miodu
-1 łyżka startego, świeżego imbiru
-sok z połowy cytryny

Wykonanie:
 Do szklanki wkładamy tymianek i zalewamy gorąca (nie wrzącą!) wodą. Przykrywamy i zaparzamy przez 5 minut. Następnie przecedzamy płyn i dodajemy resztę składników. Jeśli lubicie słodsze napoje, dodajcie więcej miodu.







Smacznego głodomorki :)

4 komentarze:

  1. O tymianku w takiej odslonie nie słyszałam. Często robie napar z imbiru. Ale ważne ze działa. Jeszcze syrop z cebuli polecam. Przetestowalam na moim dziecku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Pani doktor wspominala tez o naparze z majeranku :)

      Usuń
  2. O tymianku w takiej odslonie nie słyszałam. Często robie napar z imbiru. Ale ważne ze działa. Jeszcze syrop z cebuli polecam. Przetestowalam na moim dziecku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatna wskazówka. 😊 trzeba wypróbować recepture.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)
Wszelkie komentarze zawierajace słowa, uznane powszechnie za obraźliwe, bedą usuwane.

Copyright © 2016 Smakuj zycie! , Blogger